Після завершення будівельних робіт на черговому, вже четвертому заводі gigafactory, розташованому в німеччині біля берліна, компанія tesla провела ознайомчу екскурсію, в ході якої було повідомлено, що в електромобілі model y буде використана принципово нова конструкція кузова, а акумуляторний блок отримає комірки типу 4680. Сам акумулятор стане структурною одиницею, що забезпечує кузову жорсткість і міцність. Блок акумулятора буде вбудований в днище автомобіля і з’єднає задню і передню литі частини кузова.

Нова платформа для model y дозволить значно скоротити собівартість виробництва і складання кузова, знизити загальну масу нового купе і збільшити дальність автономного пробігу. Корпус нової модифікації model y буде складатися з двох литих деталей (передньої і задньої), з’єднаних структурним блоком акумуляторів типу 4680. Таким чином акумулятор стане одним з елементів силової схеми кузова автомобіля.

Використання двох литих елементів скорочує кількість деталей, використовуваних при складанні кузова на 370 одиниць, що зменшує кількість складальних операцій, мінімізує можливість помилки при складанні і знижує витрати на збірку. За заявою представників tesla, електромобіль model y стане легше на 10%, а радіус автономного пробігу збільшиться на 14%.

Однак не тільки використання в корпусі двох литих деталей призводить до збільшення автономності model y. Це забезпечується також за рахунок використання нового типу акумуляторів 4680 (діаметр осередку – 46 мм і висота циліндра осередку – 80 мм), вперше представлених майже рік тому на заході tesla battery day.

Зібрані в платформі акумуляторні осередки є з’єднувальним елементом між нижньою частиною заднього і переднього елементів кузова. По суті акумулятор стає невід’ємною частиною корпусу автомобіля, на якій кріпляться сидіння, і забезпечується жорсткість кузова. Оптимізація виробничого процесу і спрощення складання кузова повинні привести до здешевлення автомобілів tesla і зростання їх популярності.

Electrek