Чому побутова техніка часто ламається?

Згадувати про колишню славу тих підприємств і якості їх продукції ми будемо ще довго, тим більше, коли перед радянською промисловістю стояло завдання ліквідувати дефіцит побутової техніки, тому й торохтіли «Зіли» на кухнях за 25 років. А зараз головна мета виробника — змусити купити нову річ. Хтось досягає цього привабливим зовнішнім виглядом товарів, хтось новими можливостями, ну а хтось йде по простому шляху — наказує речі не довго жити. Чи можливо таке? Дуже навіть!

Рік роботи для мікрохвильових печей, пароварок та обігрівачів, два-три роки для холодильників, телевізорів, кондиціонерів і пральних машин — такий стандартний термін безперебійної життя приладів, вказаний в гарантійних талонах. Фахівці з ремонту побутової техніки стверджує, мозок автоматичних пралок перегорає навіть у брендових моделей, а ремонт дуже дорогий.

В інспекції з питань захисту прав споживачів з кожним роком звертаються все частіше. Від людей надходять скарги на неякісну техніку, і найбільше скарг припадає на мобільні телефони. Центральні плати мобілок, як ніби спеціально, роблять крихкими і практично одноразовими. Найчастіше власники мобільних телефонів воліють замість ремонту купити новий телефон.

Короткий термін служби побутової техніки

Відстеживши цей кругообіг товару в природі, американська журналістка витратила десять років і з’ясувала, 95 відсотків всього обсягу виробленої нині продукції ми викидаємо на смітник вже через десяток місяців тільки тому, що це вигідно виробникам. «Дві їх найбільш успішні стратегії: заплановане старіння і вимушене старіння. Короткий термін служби — інша назва для товарів, що проектуються на звалище. Такі закони панівною в економіці моделі зростання — товарів потрібен оборот.

Поняття «економіка зростання» ігнорувалося лише в СРСР і НДР. Був курс на боротьбу з товародефецитом, а не на виробництво заради виробництва. Тому і товари, створені в Союзі і Демократичної Німеччини пережили навіть самі ці країни. Тільки радянської або гедееровскіе технікою облаштовують розуміються люди, купуючи її зараз на блошиних ринках. Від старого телевізора до электроудлинителя — все перевершує за якістю нинішні аналоги.

Виробникові невигідно, щоб техніка працювала довго!

Заміна матеріалів на більш дешеві і недовговічні стає проблемою. Зараз виробнику невигідно, щоб техніка працювала довго. З чого робимо висновок: переважна більшість виробників побутової техніки навмисно закладають у свої товари короткий термін служби з метою безперервного їх поновлення споживачем і подальшим отриманням прибутку компанією. До речі, деякі з них чесно попереджають вас про маленькому терміні придатності своїх товарів в інструкції з експлуатації. У деяких випадках люди звертаються до місцевих умільців, які завдяки своїм розробкам, вміють вдихнути життя в поламану техніку.

Зверніть увагу на термін служби побутової техніки

Ще, як варіант, є думка, що заплановане старіння можна, якщо не перемогти, то хоча б перехитрити. Через суд. Гарантійний період вказує на мінімальний період, протягом якого товар може використовуватися. Однак після його закінчення варто звернути увагу на графу «строк служби» — зазвичай він на кілька років перевищує гарантійний термін. Якщо ми не порушуємо правил експлуатації, а наш телевізор все одно зламався через чотири роки після покупки, ми вправі вимагати від виробника замінити апарат.

Себе не поважаєш?

Ті ж, хто не любить і не хоче зв’язуватися з судами, цілком ймовірно, у зв’язку з поломкою побутової техніки, підійде ідея купити нову, утішивши себе тим, що на техніку теж є мода, і краще придбати новішу модель. До слова сказати, регулярно міняти побутову техніку нас підштовхують і постійні рекламні компанії, переконують нас, що користуватися старими приладами — себе не поважати.

Міняти кожні 5 років побутову техніку можу собі дозволити все?

І все ж кожні п’ять років оновлювати електронну начинку будинку може дозволити собі далеко не кожен сімейний бюджет. У Європі, де під час першої поломки техніку можуть викинути на смітник, зарплати у кілька разів вище російських. Для вітчизняного споживача пральна машина за 400 доларів – вже суттєва втрата. Тому люди роблять все можливе, щоб за ті ж гроші отримати мінімальні гарантії того, що техніка прослужить хоча б років десять. У надії убезпечити себе від подальших поломок побутової техніки багато людей ретельно вивчають ринок пропонованих товарів, наводять довідки про якості відомих брендів. На думку фахівців ринку побутових товарів, продукція провідних брендів цілком порівнянна за якістю і, по суті, мало чим відрізняється один від одного.

Одна з причин частого ремонту побутової техніки

Це об’єктивно. А суб’єктивно, ще однією причиною частого ремонту побутової техніки є елементарна безграмотність споживачів у питаннях експлуатації цієї самої техніки. Тому не зайве ще раз нагадати, що інструкція для користувача містить важливу інформацію, яка допомагає використовувати всі можливості вашої техніки і користуватися їй досить довго. Крім правил підключення та встановлення побутової техніки, інструкція ще містить масу корисної інформації про відповідному догляді за побутовою технікою, ігнорувати які значить свідомо скорочувати термін її служби.

Хочете убезпечити себе від ремонту побутової техніки? Вивчайте більш ретельно ринок збуту, наводьте довідки про якість так наполегливо рекламованих товарів, орієнтуйтеся на країну-виробника придбаної вами техніки.

Автолюбителів і власників автомобілів також часто хвилює питання, як відремонтувати свого кращого друга. На цю тему багато професійних рекомендацій ви знайдете на сайті «Сочі Авто Ремонт».

Як правильно вибрати техніку для будинку і для роботи